

Jordi Ferré: 'Les vendes del llibre català baixen més que no les del castellà'
Ferré succeeix a Ernest Folch a la presidència de l'Associació d'Editors en Llengua Catalana.
El gerent de Cossetània, Jordi Ferré, ha assumit la presidència de l'Associació d'Editors en Llengua Catalana (AELLC), en substitució
d'Ernest Folch. Folch, que serà vocal de l'organisme, va posar el
càrrec a disposició de la junta, després de deixar l'editorial Ara
Llibres i la direcció de la plataforma digital 36L, per convertir-se en el nou director d'Ediciones B. Jordi Ferré explica a VilaWeb els seus objectius i les fites del sector.
Jordi
Ferré va cofundar Cossetània Edicions el 1996 a Valls. I l'editorial
fundà, ensems amb Bromera i Angle, la plataforma digital Edi.cat. Ferré
era vice-president de l'AELLC, des que el desembre del 2009 es va elegir
una nova junta, plural, que representava una bona part dels punts de
vista dels editors catalans. Però el febrer proppassat hi hagué dos
canvis a la junta: Ester Pujol, nova directora editorial del Grup 62, va
substituir com a vocal Xavier Mallafrè, director general del Grup 62,
nomenat fa poc president del Gremi d'Editors de Catalunya. I l'editora
de la Magrana, Isabel Obiols, substituirà com a vocal Joaquim Palau, de
RBA (grup propietari de la Magrana).
-Què us proposeu fer durant la vostra presidència a l'Associació d'Editors en Llengua Catalana?
Continuar la línia de la presidència d'Ernest Folch. La qüestió és
tenir més lectors en català i, per tant, anar a fons en les actuacions
en aquest sentit i idear-ne de noves.
-Què preocupa el sector?
Especialment, la
situació de crisi econòmica i la baixada de vendes del llibre, que és
més forta en el llibre català, que no roda tant com el llibre castellà
al punt de venda. També preocupen les retallades dels ajuts
institucionals a un sector que abans ja eren deficitaris.
-Com s'haurà de plantar cara a la crisi?
Ens
cal més informació sobre l'evolució de cada títol al punt de venda, dper
tal de poder optimitzar les reedicions. També cal situar millor els
llibres catalans als punts de venda. I ens cal millorar la promoció dels
nostres llibres. Aquestes són algunes de les actuacions, però n'hi ha
més.
-Com es poden guanyar lectors per a la literatura catalana?
Augmentar el nombre de lectors en català és un objectiu que tota la
societat catalana i totes les institucions han de tenir ben present.
Necessitem millorar les xifres que ens diuen que, de cada cinc lectors
de Catalunya, solament un llegeix en català. Això vol dir actuar des de
l'escola, des dels punts de venda, des de les institucions, des de la
societat civil i, és clar, des del món editorial. Cal ser conscients que
la lectura en català es troba en inferioritat de condicions al nostre
país i, per tant, per millorar-la cal una política de discriminació
positiva.
-I com ha d'avançar el llibre electrònic en el mercat editorial?
El llibre electrònic va penetrant en el mercat, però no d'una manera
espectacular espectacular. Quant al llibre digital català, és important
que els editors en català vagin digitalitzant el fons per augmentar
l'oferta a mesura que augmenti el consum.
Anar a notícia
-
a
a
-
He vivido muchas vidas.
A sus 88 años, Miquel Julià ha publicado sus memorias 'En línea recta'
-
Les Edicions Documenta Balear expressam el sentiment de condol pel traspàs del nostre col·laborador i amic Climent Garau, que ens va honorar l'any 2011 amb la publicació de les vivències, anècdote ...
-
-
Presentació del llibre Inversors, banquers i jueus: Les xarxes financeres a la corona d’Aragó (s. XIV-XV), editat pels doctors Pau Cateura, Jordi Maíz i Lluís Tudela Dia: dijous, 18 de ...